چرا پانسیون مطالعاتی!؟

دوست خوبم، یکی از آیتم هایی که در موفقیت یک‌داوطلب کنکوری تاثیر به شدت زیادی داره آیتم محیط هست. محیطی که یک فرد اکثر زمان روزش رو در اون قرار داره خیلی اهمیت داره و  گفته میشه که عملکرد و روند زندگی یک فرد میانگین عملکرد ۵ نفر اطراف اون‌فرد هست.

درواقع برای یک فرد کنکوری نه تنها محیط مطالعه ی شخص مهمه که باعث بشه بازدهی و دقا مطالعه افزایش پیدا کنه بلکه افراد و جو زندگی فرد هم اهمیت پیدا میکنه، اینحاست که خیلی از داوطلبها فقط یکی از این شرایط رو دارن یا اینکه هیچ کدوم رو ندارن! و با وحود تلاش های بسیار  به دلیل کنترل نکردن شرایطی که کاملا به خودشون وابسته هست دچار مشکل میشن و نتیجه ی دلخواه رو‌ نمیگیرن!

راهکار چی هست؟ اکثر داوطلبها کتابخانه عمومی رو پیشنهاد میکنن که هم بتونن کیفیت مطالعه بهتری داشته باشن و هم جوی که توش قرار میگیرن سالم و مثبت باشه.

اما بهتر از کتابخانه عمومی، بدون شک پانسیون مطالعاتی هست! پانسیون های مطالعاتی مزیتهای بسیار زیادی نسبت به کتابخانه عمومی دارن از جمله اینکه:

اساس پانسیونهای مطالعاتی تعلق فضای شخصی به دانش آموز هست و این به خودی خود باعث راحتی بیشتر و مطالعه ی با کیفیت تری میشه.

ساعت مطالعه داتش اموز در پانسیونهای مطالعاتی به مراتب بیشتر از کتابخانه های عمومی هست چون ساعت کار پانسیون مطالعاتی بیشتر بوده و دانش آموز مجبور نیست نیمی از مطالعه رو در منزل و نیمی رو در کتابخانه عمومی انجام بده و تایم مطالعش به صورت یکسره در پانسیونهای مطالعاتی رو به افزایش خواهد بود.

در پانسیونهای مطالعاتی بحث پیگیری تحصیلی دانش آموز و مشاوره و رفع اشکال توسط افراد خبره و حتی برنامه غذایی منظم برای یک دانش اموز کنکوری ارائه میشه، که در کتابخانه عمومی جز فضای عمومی برای مطالعه  دانش آموز چیز دیگری از لحاظ تحصیلی و بررسی وضعیتش تجربه نخواهد کرد که این فضا هم در طولانی مدت باعث یکنواختی مطالعه دانش آموز شده و علاوه بر اون چون توی کتابخانه های عمومی افراد متخصص حیطه تحصیلی و مشاوره حضور ندارن و در صورت مشورت یا صحبت دانش آموز با اشخاص حاضر ممکنه حتی بی انگیزگی، آشفتگی و استرس و برنامه ریزی های اشتباه هم بوجود بیاد که برای داوطلب کنکور سمه!

پس یک پانسیون مطالعاتی کنکور میتونه یک داوطلب کنکوری رو واقعا جلو بندازه و توی زندگیش تاثیر بسیار زیادی رو بذاره.

حالا میدونی پانسیون مطالعاتی گروه آموزشی دکتر رضایی چه خدماتی رو به داوطلبهای کنکور ارائه میده؟!

خدمات پانسیون موسسه واقعا حرف اول رو میزنه و تمام آنچه که یک داوطلب کنکوری ممکنه بهش احتیاج داشته باشه یا براش چالش بر انگیز باشه رو به دلیل تجربه ی چندین و چندساله ی خودش پیش بینی کرده و بهترین شرایط و امکانات رو‌برای مطالعه ی دانش اموز فراهم کرده.

۱) حضور تمام وقت مشاور و ناظر مطالعاتی، توی این پانسیون فوق العاده شما مشاور و ناظرمطالعاتی رو به صورت تمام وقت در کنار خودتون دارید! این خودش عامل جلوگیری از خیلی از کم کاری های دانش آموزهاست دوست خوبم، چون موقعی که نظارت روی شخص باشه حتی اگر اون شخص واقعا هم منظم باشه باز هم اهمال کاری داره و این نظارت و پیگیری و حمایت مثل یک نیروی محرکه ی قوی عمل میکنه و چندین برابر به فرد انرژی و انگیزه میده و تلاشش رو چند برابر میکنه در نتیجه نتیجه ی بهتری حاصل میشه.

۲) تایم مشاور تحصیلی اختصاصی برای هر دانش آموز! توی سال کنکور نیاز دانش آموز به صحبت با مشاور و فرد خبره و قابل اعتماد عیر قابل انکاره، در ژول مسیر دانش آموز خیلی حرفها میشنوه که حسابی آشفتش میکنه و از مسیر دور میشه، و از طرفی الان خیلی از دانش آموزهای ما سردرگمن و روزی با یک مشاور صحبت میکنن و این چند برنامگی و حرفهای مختلف اذیتشون میکنه و باعث میشه اونطور که باید نتونن پیشرفت کنن چون دچار آشفتگی ذهنی شدن و مسیر یکتایی ندارن! قوی ترین دانش آموزها هم در اثر آشفتگی ذهنی و چندبرنامگی از پا درمیاد! اما موقعی که تو یک مشاور تحصیلی حرفه ای و قابل اعتماد تمام وقت در کنارت باشه و حمایتت کنه و وضعیت تحصیلیت رو بررسی کنه و دلسوزانه و صحیح  تورو راهنمایی کنه تو دچار چندبرنامگی و دام ها و تله های کنکور نمیشی و مسیرت رو با اطمینان خاطر جلو میبری، درواقع اون مشاور داره بهت کمک میکنه تلاشت رو در جهت صحیح انجام بدی و زحماتت رو‌هدر ندی، این یک نعمت خیلی بزرگه!

۳) ارائه برنامه مطالعاتی شخصی سازی شده توسط مشاور مذکور، رفیق برنامه درسی نسخه ای میست که بشه برای همه همون نسخه رو‌پیچید تا طبق اون درس بخونن، بلکه هر فرد شرایطش، سرعت مطالعش، تمرکز و شرایط ذهنیش، پیش روی درسی و روحیش با بقیه افراد کاملا متفاوته و طبیعیه که هر فرد باید برنامه درسی درخور  خودش رو داشته باشه و بر اساس اون برنامه که فقط مخصوص خودشه پیشروی کنه نه هیچ برنامه دیگری!

۴) حضور تمام وقت پشتیبان آموزشی، رفیق حتما برات پیش اومده که موقع مطالعه برات یک سری سوالات یا اشکالات پیش میاد یا توی نحوه ی حل یک سوال دچار تردید هستی و کسی هم در دسترست نیست که بتونی از طریق اون‌رفع اشکال درسیت رو‌انجام بدی، اینجاست که پشتیبان آموزشی تمام اشکالات درسی هر فرد رو توی دروس مختلف رفع میکنه و به دانش آموز این جرٱت رو میده که همون لحظه به دنبال رفع کردم اشکالاتش بره و اجازه نده اشکالاتش روی هم تلنبار بشن و به جای اینکه اون اشکال رو از طریق رفع اشکال تبدیل کنه به یک یادگیری قوی، با اهمال کاری و عبور ازش تبدیلش کنه به مباحث شک دار توی آزمونهاش! حضور فرد قابل اعتمادی که در رفع اشکال تحصیلی به دانش آموز کمک کنه خیلی خیلی واجبه چون به مرور عبور از اشکالات برای دانش آموز باعث دلسردی، ناامیدی و سرخوردگی میشه و به دنبال اون انگیزه ادامه دادن دانش آموز به شدت کاهش پیدا میکنه.

۵) برنامه ی غذایی منظم روزانه، از دیگر امکاناتی هستش که پانسیون مطالعاتی موسسه برای دانش آموزها فراهم کرده. دوست خوبم بارها در رابطه با اهمیت برنامه غذایی و تغذیه سالم و برنامه خواب دانش آموز باهم صحبت کردیم، برنامه غذایی تاثیر مستقیم روی حافظه، تکرکز، انگیزه، انرژی و توان بدنی و روحیه ی دانش آموز داره و واقعا تغذیه سالم یکی از مهمترین مواردی هست که میتونه از لحاظ روحی دانش آموز رو برای ادامه دادن ساپورت کنه و اجازه نده کم بیاره! این برنامه ی غذایی توسط متخصصین تغذیه به دانش آموزها ارائه میشه و خیال دانش آموز و خانواده ها از این بابت راحته که هیچگونه مشکلی در اثر اختلالات تغذیه برای فرد بوجود نمیاد و باید روی موارد دیگه تمرکز کنن‌.

۶) برگزاری آزمونهای شبانه، از دیگر خدمات ویژه پانسیون موسسه هستش، رفیق یادت باشه تا از مبتحثی که خوندی آزمون‌ندی یادگیریت ناقصه! این آزمون‌دادن باعث میشه دانش آموز مطالعه جدی تری رو داشته باشه چون قراره هر شب از مباحثی که مطالعه کرده آزمون‌بده و از طرفی استرسش برای نتیجه کمتر میشه چون قراره آزمونش توسط مشاوران حرفه ای موسسه تحلیل و رفع اشکال بشه و درواقع با اینکار داره یادگیریش رو کامل میکنه و مباحث هر روز رو‌توی ذهنش تثبیت میکنه و زاویه های مختلف دید تمام مباحث رو کم کم متوجه میشه و این میشه که مطالعش از یک مطالعه سطحی به یک مطالعه عمقی تبدیل میشه.

علاوه بر تمام این موارد، دانش آموز روزانه توی محیطی قرار میگیره که تمام دانش آموزهای جدی دارن اونجا قاطعانه درس میخونن و جو مثبتی اپنجا حاکم هست و افرادی که کنارش هستن از مشاور گرفته تا بقیه دانش آموزها بهش حس انگیزه و ادامه دادن رو القا میکنن و هرجایی مشکلی باشه کسانی هستند که حمایتش میکنن و اجازه نمیدن احساس نا امیدی که یکی از تله های مسیر کنکوره بیاد سراغش و به باتلاق وسواس فکر کردن به نتیجه وارد بشه، با این شرایط دانش آموز قطعا با تلاش در مسیر درست میتونه بهترین‌نتیجه رو بدست بیاره، پس توی این یکسال که سال سرنوشت ساز زندگی تو‌حساب میشه اصلا ریسک نکن و بهترین محیط رو برای مطالعت و شرایط روحی سال کنکورت انتخاب کن!

پیمایش به بالا